فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

تیومتون :  thiomton

این سم با اسامی تجارتی اكاتین و ابایسید به بازار عرضه شده است.


اكاتین با فرمول مولكولی: C6H15O2PS3 توسط شركت ساندوز ساخته و به بازار عرضه شده است.

فرم خالص آن به شكل امولسیون روغنی بی‌رنگ با نقطه جوش 121 درجه سانتیگراد در 1.3 میلی‌بار فشار بوده و فشار بخار آن 4ـ10*4 در دمای 20 درجه سانتیگراد است.

این حشره‌كش سیستمیك بوده و دارای خاصیت كنه‌كشی نیز می‌باشد. مخلوط این سم در حلالهای نسبتاً پایدار ولی فرم خالص آن پایداری كمتری دارد. در اكثر حلالهای آلی به خوبی حل می‌شود.

این تركیب برای حشرات مكنده به ویژه شته‌ها حالت انتخابی دارد. به علاوه این آفت‌كش برای كنترل زنجركها و تریپسها نیز توصیه می‌شود. ا ین سم روی شته‌های داخل برگهای پیچیده نیز مؤثر می‌باشد. این تركیب به صورت امولسیون 25 درصد به بازار عرضه شده است.

علاوه بر آفات گیاهان زراعی روی آفات مكنده درختان میوه مؤثر است. دز توصیه شده به میزان 1 در هزار می‌باشد.

دوره كارنس دو هفته است كه حتماً باید رعایت شود. 130ـ120= LD 50 میلی‌گرم بر كیلوگرم وزن بدن از طریق دهانی برای موش صحرایی است.

تجزیه و متابولیسم: در گیاهان و خاك گروه متیل به سرعت اكسید شده و به سولفوكساید و سپس سولفون تبدیل می‌شود و ادامه متابولیسم به متابولیتهای محلول در آب منجر می‌گردد.

از تركیبات دیگر این گروه می‌توان فورات (تایمت)، دیسولفوتون (دسویستون) را نام برد كه در ایران مصرف هم می‌شوند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.