فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

مواد ضد تهوع :

تهوع یكی از اختلالات گوارشی است كه می تواند برای فرد آزاردهنده باشد، به خصوص وقتی كه هر روزه تكرار شود، مثل تهوع دوران بارداری
 

1:پودر سماق در درمان اختلالات گوارشی و مشكلات روده بزرگ، برطرف كردن حالت تهوع و بی اشتهایی موثر است.
 
:2
گوجه فرنگی برای برطرف كردن تهوع صبحگاهی در زنان باردار مفید است.
 
:3
زنجبیل می‌تواند باعث جلوگیری از تهوع ناشی از عمل جراحی و شیمی درمانی و نیز  تهوع دوران بارداری شود. مطالعات نشان می دهد مصرف یك گرم پودر زنجبیل در جلوگیری از حالت تهوع بعد از عمل جراحی، به اندازه داروهای آرام‌بخش موثر است.
 
:4
هندوانه خواص بسیاری دارد، از جمله ضد استفراغ و ضد تهوع، مخصوصا برای افرادی كه در تابستان دچار گرمازدگی می شوند، نوشیدن آب هندوانه با كمی گلاب می تواند مفید باشد.
 
:5
شاتوت یكی از انواع توت ها است. استفاده از جوشانده برگ های این میوه برای برطرف كردن حالت تهوع از قدیم معمول بوده است.
 
6
:نعناع، دارای خاصیت خنك كنندگی، رفع گرفتگی عضلات و مسكن درد می باشد. پیشگیری از درد معده و روده ، ضد اسهال ، ضد تهوع ، ضد درد عادت ماهیانه و ضد سرفه از اثرات عصاره این گیاه ذكر شده است.
 
:7
زرشك، منقبض كننده طحال بوده و اثر ضد تهوع دارد، اما استفاده مقدار زیاد آن باعث اسهال و حتی فلج مركز تنفسی می شود. مصرف زرشك به مقدار 2 گرم در طول روز و به مدت سه بار توصیه می شود و مصرف بیش از اندازه آن می تواند مشكلات زیادی ایجاد كند.
 
8
:پونه برای مقابله با حالت تهوع و استفراغ، مشكلات و ناراحتی های گوارشی موثر است، به طوری كه از ترش كردن معده جلوگیری می كند و برای هضم غذا و برطرف كردن سكسكه مفید است.
 
:9
آب لیمو خاصیت ضد تهوع دارد و در درمان اسهال و یبوست به كار می رود.
 
10
:کآلبالو ، ضد عفونی كننده قوی روده ها است. به درمان كم خونی ، تصلب شرایین ، خستگی، دیابت، نارسایی كبد، آرتریت (درد و التهاب مفاصل) ، نقرس و حالت تهوع كمك می كند.
گوجه فرنگی برای برطرف كردن تهوع صبحگاهی در زنان باردار مفید است


:11
تمبرهندی مثل یك ملین عمل می كند. این میوه، یك اشتها آور بوده و منبعی از آنتی اكسیدان ها نیز به حساب می آید. خوردنش به همراه غذا به هضم آن كمك می كند. به علاوه برای كاهش تهوع مفید است، بنابراین اضافه كردن آن به غذا به خصوص در وعده غذایی افرادی كه مشكل گوارشی دارند، توصیه می شود.
 
12
:دارچیندر طب سنتی چین از دارچین برای درمان سرماخوردگی، تهوع، اسهال و دردهای عادت ماهانه استفاده می شود.
 
:13
دم كرده پوست پرتقال اشتها را افزایش می دهد. باعث تقویت سیستم هاضمه شده و نفخ و حالت تهوع را از بین می برد. سیستم گردش خون را بهبود می بخشد. برای تهیه این دم كرده، حدود یك قاشق غذاخوری پوست خرد شده پرتقال را درون آب جوش بریزید و پس از 10 تا 15 دقیقه آن را میل كنید.
 
:14
رب انار برای بهبود كم اشتهایی ، تهوع ، ضعف عمومی ، تصفیه خون و میگرن بسیار مفید است.
 
:15
میوه سنجد از نظر طب سنتی، طبیعت سرد و خشك دارد و ضد تهوع و صفرا بر است.
 
16
:ویتامین B6 از جمله ویتامین های محلول در آب است كه در رفع تهوع موثر است. این ویتامین در مواد غذایی زیر وجود دارد: گردو، بادام زمینی، لوبیا سفید، نخودفرنگی، سویا، اسفناج، گوجه فرنگی، ذرت، گندم كامل، سبوس گندم، جگر، قلوه، گوشت گاو، میگو، بوقلمون، تخم مرغ ، شیر، انگور، طالبی، آناناس، سیب، پرتقال، گلابی و هلو.
 
مسمومیت با 5 ماده كه موجب تهوع می شود1- مصرف سه گرم زعفران در ماه برای هر فرد مناسب است و استفاده بیش از پنج گرم زعفران در یك وعده غذایی، عوارضی همچون سرگیجه، كاهش تعداد ضربان قلب و احساس تهوع در پی دارد. همچنین، این میزان زعفران در دوران بارداری احتمال سقط جنین را افزایش می دهد.
 
:2
پروتئین موجود در تخم مرغ می تواند در برخی افراد ایجاد حساسیت كرده و منجر به بروز علائم آلرژی غذایی شود. سردرد، كهیر، خارش پوست، حالت تهوع و استفراغ و درد معده از علائم شایع آلرژی به تخم مرغ است.
 
:3
اگر ظروف مسی با لایه ای از یك فلز دیگر مثل قلع یا فولاد ضدزنگ یا نیكل پوشانده شوند، از ورود مس به غذا جلوگیری می شود و از عوارض افزایش غلظت مس در خون مثل تهوع، استفراغ واسهال كاسته خواهد شد.
 
4
:خاصیت چای سبز بسیار بیشتر از عوارض جانبی آن است. از آن جایی كه چای سبز نیز حاوی كافئین است، مصرف زیاد آن بدخلقی، بی خوابی، تپش قلب و سرگیجه، حالت تهوع، اسهال، سردرد و بی اشتهایی ایجاد می كند.
 
:5
رازیانه، نوعی گیاه دارویی است كه مصارف مختلفی دارد. تمام بخش های مختلف این گیاه یعنی دانه، برگ و ریشه آن خوراكی است، ولی روغن حاصل از دانه های رازیانه، سمی بوده و حتی مصرف كم آن، می تواند منجر به ایجاد دانه های پوستی، مشكلات تنفسی و حالت تهوع گردد.
 
دارویی برای رفع تهوعزنجبیل 25 گرم
هل 50 گرم
نمك 5 گرم

طرز تهیه و مقدار مصرف :یك قاشق غذا خوری از مخلوط فوق را كه قبلا كوبیده شده باشد، در یك لیوان آب جوش ریخته، مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بكشد. سپس آن را صاف كرده و روزی دو تا سه بار، هر بار یك فنجان، نیم ساعت بعد از غذا میل كنید.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.