فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

ایمازالیل     :  (imazalil)

قارچ‌كش سیستمیك با طیف اثر وسیع از گروه ایمیدآزول‌ها

فرمولاسیون

:1 فانگافلور Fungaflor       % 5        SL             
تاریخ ثبت: 6/2/75 به مدت 3 سال – تمدید لغایت 87

نحوه اثر: جلوگیری از  بیوسنتز ارگوسترول .

موارد مصرف در ایران
لكه قهوه‌ای نواری در جو .

موارد مصرف در سایر كشورها
ایمازالیل برای كنترل برخی از بیماری‌های قارچی در غلات، درختان میوه، سبزیجات و گیاهان زینتی توصیه شده است.

این قارچ‌كش در کنترل سفیدک‌های پودری، لکه قهوه‌ای نواری جو، بیماری‌های ناشی از گونه‌های فوزاریوم، ورتیسیلیوم، سپتوریا و بیماری‌های پس از برداشت ناشی از گونه‌های بوتریتیس، پنی‌سیلیوم، دیپلودیا، آلترناریا، مونیلیا و غیره مؤثر است.

ایمازالیل در غلات در حد وسیعی به منظور ضدعفونی بذر با هدف كنترل بیماری‌های ناشی از قارچ‌های فوزاریوم، سپتوریا و قارچ‌های شبه ‌هلمینتوسپوریومی به ویژه عامل بیماری لكه قهوه‌ای نواری جو استفاده می‌شود.

در سیب زمینی برای كنترل پوسیدگی خشك فوزاریومی و لكه نقره‌ای (Helminthosporium solani) و در كدو سبز، خیار، گیاهان زینتی و رز كه در محیط گلخانه تولید می‌شوند، به منظور كنترل سفیدك‌های پودری و لكه سیاه رز كاربرد دارد. این قارچ‌كش همچنین به عنوان یك قارچ‌كش پس ‌از ‌برداشت، برای كنترل پوسیدگی‌های قارچی میوه در مركبات و موز به كار می‌رود .

راهنمای مصرف
ضدعفونی بذر جو به نسبت یك در هزار به منظور كنترل لکه قهوه‌ای نواری جو

احتیاط‌های لازم :
در مورد گیاهان زینتی كه تحمل آن‌ها به این قارچ‌كش بررسی نشده است، ابتدا باید اثر آن روی چند گیاه مورد بررسی قرار گیرد .
در مورد كدوییان، گیاهان زینتی و رز كه در محیط باز تولید می‌شوند، كاربرد این قارچ‌كش توصیه نمی‌شود .

ملاحظات زیست محیطی :
میزان سمیت ( LD50 ، LC50 ، EC50): 227- 343 میلی‌گرم بر کیلوگرم برای پستانداران، 2000 میلی‌گرم بر کیلوگرم برای پرندگان، 5/1 میلی‌گرم بر لیتر برای ماهی‌ها، 5/3 میلی‌گرم بر لیتر برای دافنیا و 4/0 میلی‌گرم بر وزن زنبور برای زنبور عسل


برای ماهی‌ها و سایر آبزیان خطرناك است، لذا باید از آلوده كردن آب‌های سطحی و انهار با این ماده شیمیایی یا ظرف سم اجتناب گردد .



ایمازالیل ( فانگافلور )
ایمازالیل ( فانگافلور )
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.