فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹         
  

ذرت كلسترول خون را كاهش می دهد

تحقیقات پژوهشگران نشان داد كه روغن ذرت كلسترول خون را كاهش می دهد.

ذرت با نام علمی (Zeamays) گیاهی است یكساله و یك پایه دارای ساقه ای راست كه ارتفاع آن تا چهار متر می رسد این گیاه بومی آمریكای مركزی و مكزیك است و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است.برگهای ذرت متناوب و دراز است.

گلهای نر آن به صورت خوشه ای بوده كه مركب از سنبلهای قرمز روشن است.ذرت دارای ارزش غذایی فراوان است. پماد ذرت خشك كننده زخمها است و غذای خوبی برای پیشگیری از سرطان است و استفاده مداوم از آن از كرم خوردگی دندان جلوگیری می كند.

روغن ذرت برای درمان بیماری های پوستی مفید است.كاكل ذرت را قبل از رسیدن كامل میوه یعنی قبل از پژمرده شدن می چینند و به سرعت خشك می كنند و از دم كرده آن برای آرام كردن دستگاه ادراری استفاده می شود.

كاكل ذرت سنگ مثانه، التهاب، ورم و درد مثانه را از بین می برد. برای دفع سنگ مثانه از جوشانده برگهای بلال استفاده كنید و جوشانده وسط بلال درد شكم و معده را از بین می برد.


ذرت كلسترول خون را كاهش می دهد
ذرت كلسترول خون را كاهش می دهد
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.