فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

شته زرد :

نام علمی :  Aphis gossypii

میزبان

میزبان اصلی این حشره گردوی آمریکایی است

علائم

بیشترین خسارتی که توسط شته زرد ایجاد می شود در اثر عسلکی است که بر روی شاخ وبرگ باقی میگذارد.عسلک مایع چسبناکی است که شته آن را دفع می کند واین باعث رشد قارچی با نام قارچ کپک دوده ای می شود.

این قارچ باعث کاهش رسیدن نور به سلول های فتوسنتزی برگ می شوند.آلودگی های شدید در بهار به سیستم آوندی آسیب می رساند وباعث کاهش توسعه کلروفیل واندازه برگ میشود.

همچنین بعضی از مطالعات نشان میدهد این شته به سیستم رشد درخت هم آسیب میرساند.آلودگی های شدید تابستان میتواند باعث ریزش برگ درخت شود.اگر درختان زودتر از موعد مقرر برگ دار شوند، در نتیجه نبود منبع ، اندازه فندقی شکل و پوشش بدی خواهیم داشت.

بعلاوه، اگر ریزش زود هنگام برگ ها رخ دهد، اندازه فندقی گردو برای سال بعد را داریم و همچنین سرمازدگی در زمستان

چرخه زندگی

این شته برای زمستن گذرانی ، درون شکاف های پوست که در طول تنه وسایر اندام ها وجود دارد تخم گذاری می کند نوزادان در آوریل از تخم خارج ، و به سمت شاخ و برگ های جدید بهاری می روند و از آن ها تغذیه می کنند.

نوزاد در یک هفته بالغ می شود ومادری می شوند که در سراسر زندگی و بقیه تابستان تولید مثل غیر جنسی انجام می دهند . بسیاری از زاده ها ی هر سال ماده هستند .

در اغاز ماه سپتا مبر ماده های بی بال ونرهای بال دار بیشتر از سایر نوزادان توسط ماده های بال دار تولید می شدند .این جفت ها وماده های بی بال برای زمستا ن گذرانی تخم می گذارند







شته زرد
شته زرد
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.