فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

ورود نانو علف‌كش‌ها به صنعت كشاورزی :
دانشمندان در حال ساخت، نانوعلف‌كشی هستند، كه این امكان را برای كشاورزان فراهم می‌كند

تا بدون استفاده از مواد شیمیایی علف‌های هرز مزارع خود را از بین ببرند. تولید این علف‌كشی نتیجه تلاش مشترك دانشمندان مكزیكی و هندی است و امید می‌رود كه به توسعه و بسط چشم‌اندازهای فناوری نانو در صنایع غذایی بینجامد.   

این دانش به سازندگان و تولیدكنندگان كمك می‌كند تا محصولات جدیدی را جهت بهبود فرآوری و بسته‌بندی تولید كنند. این پیشرفت بدین معناست كه فناوری نانو می‌تواند بر تمام جنبه‌های مواد غذایی از تولید تا بسته‌بندی‌ تأثیر داشته باشد.

این تحقیق پوسته بذر گیاهان هرز مورد حمله علف‌كش قرار گرفته و بدین ترتیب از جوانه زدن آن جلوگیری به عمل می‌آید. این ماده بذر گیاهان هرز را حتی هنگامی كه در زیر خاك مدفون هستند، از بین می‌برد و از رشد آنها در بهترین شرایط محیطی نیز جلوگیری می‌كند.

نانوعلف‌كش‌ها به واسطه اندازه فوق‌العاده كوچك، بسادگی با خاك مخلوط شده و بذر گیاهان هرز را در خاك هدف قرار می‌دهند. این روش بیشتر به شخم‌زدن زمین و برداشت دستی گیاهان هرز كه هزینه زیادی دربردارد ترجیح داده می‌شود.

استفاده از این محصول مبتنی بر فناوری نانو نیاز به علف‌كش‌های سمی را كه بسیاری از انواع علف‌های هرز نسبت به آنها مقاوم شده‌اند، كاهش می‌دهد. عمل زیر ورو كردن زمین به منظور از بین بردن این آفات می‌تواند مضر هم باشد، زیرا به واسطه خرد و بریده شدن ساقه این گیاهان، سبب تكثیر بیشتر آنها نیز می‌شود.

برنامه‌های تحقیقاتی مشترك بین دانشگاه كشاورزی Tamil Nadu در هندوستان و Monterry Tech در مكزیك در جولای سال 2006 و با هدف مشاركت در تحقیق و توسعه در زمینه‌های انرژی، مدیریت محیط زیست و زیست‌فناوری كشاورزی اعلام شد. پروژه نانوعلف‌كش در 5 سال اخیر در دست انجام بوده و تاكنون بودجه‌ای نزدیك به 240 هزار دلار برای آن هزینه شده است

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.