فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹         
  



مقدمه:
در اين مطلب ، گل آرايي با طرح مثلث بصورت تئوري و عملي توضيح داده مي‌شود.



بخش تئوري:
طراحي مثلث بهترين طراحي براي سبك مدرن و سنتي است. اين طراحي از ديرباز در اروپا رواج داشته است سپس به ايران منتقل شده است.
قدم اول در اين طراحي، مشخص كردن اجزاء مثلث است كه براي اين امر از گل‌هاي ثانوي ظريف با رنگ‌هاي پريده استفاده ميكنيم. در مرحله بعد گل‌هاي اصلي و بزرگتر در نقطه مركزي طرح، و به تناسب در سطح گلآرايي پخش ميشوند. بعد بوسيله‌ي گل‌هاي پُر كننده كار را كامل مي‌كنيم.

بخش عملي:
براي اين نوع گل آرايي ميتوانيم از ظروف گرد، كشيده و مسطح استفاده كنيم. ابتدا بيس را آماده كرده، سپس يك فوم خيس شده را بوسيله‌ي سه پايهها به آن وصل ميكنيم و دور فوم يا اسفنج را با خزه ميپوشانيم.

گل‌هاي اصلي مورد استفاده در اين كار، ژربرا است كه براي دوام بيشتر گل آرايي آن‌ها را سيم پيچي ميكنند. سيم را از قسمت مركزي گل رد كرده و دور ساقه مي‌پيچيم. براي اضلاع مثلث از ساقه‌هاي خطي و گل‌هاي كشيده استفاده مي‌كنيم. گل‌هاي خطي هم براي اضلاع مثلث استفاده مي‌شوند. گل‌هاي اصلي را در قسمت مركزي قرار مي‌دهيم. همچنين مي‌توان از دو نوع گل كشيده استفاده كرد. گل‌هايي كه ساقه چوبي و خشن دارند، احتياجي به سيم‌پيچي ندارند.

در اين نوع گل آرايي براي تنوع رنگ از دو نوع گل كوتاه و بلند در راستاي زواياي مثلث استفاده مي‌شود. البته بهتر است كه تعداد گل‌ها فرد باشد. از شاخه‌هاي كشيده و پر كننده شمشاد براي زيباتر كردن گلآرايي استفاده ميشود. از گل آرايي دو بعدي (دو سمت مثلث كار ‌شده) براي روي ميز، و از گل‌آرايي يك بعدي (فقط يك سمت مثلث كار شده) براي كنار ديوار يا روي ميز كنسولي كنار ديوار، استفاده مي‌كنيم. البته بهتر است در همه جهات روي مثلث كار شود تا ديد زيبايي داشته باشد. بعد از گل‌هاي خطي، گل‌هاي اصلي را استفاده كنيد. در يك گل‌آرايي كامل، هماهنگي رنگ‌ها ديده مي‌شود.

گل‌هاي اصلي (مثل ژربرا) در نقطه مركزي و بطور متناسب در سطح گلآرايي پخش مي‌شوند. گل‌هاي اصلي رنگ‌هاي تيره‌تري نسبت به بقيه گل‌ها دارند. و با گل‌هاي ثانوي ريز و متوسط و برگ‌ها كار گلآرايي تكميل مي‌شود. بعد از پايان كار گل آرايي، روي برگها و اسفنج آب‌فشاني ميكنيم چرا كه گل آرايي نياز به آب دارد در اين گل آرايي ميتوان از گل‌هاي ثانوي ميخك و گَردي هم استفاده نمود. اين گل آرايي براي روي ميز، كنار ديوار يا به عنوان كادو مورد استفاده قرار ميگيرد. اگر مثلث بصورت قائم‌الزاويه بود زاويه‌ي راست گل در كنار ستون قرار مي‌گيرد.


گل آرایی با طرح مثلث
گل آرایی با طرح مثلث
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.