فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

پرورش و تکثیر شیر شته یا بالتوری سبز:یکی از خانواده های مهم با لتوریی Chreysopidae می باشد و دارای گونه های فراوانی است که گونه Chrysoperla carnea به دلیل قدرت شکارگری بالایی که دارد در تولید انبوه در انسکتاریوم مورد استفاده قرار می گیرد. این حشرات در مرحله لاروی از حشرات آفت تغذیه می کنند . رژیم غذایی آنها به گونه ای است که از خون ( همولنف ) میزبان تغذیه می کنند.
حشره بالتوری سبز
حشره بالتوری سبز


نام انگلیسی : Green lacewing

یکی از خانواده های مهم با لتوریی Chreysopidae می باشد و دارای گونه های فراوانی است که گونه Chrysoperla carnea به دلیل قدرت شکارگری بالایی که دارد در تولید انبوه در انسکتاریوم مورد استفاده قرار می گیرد.

Green lacewing - بالتوری سبزGreen lacewing - بالتوری سبز

حشره  مفید بالتوری سبز

پرورش و تکثیر شیرشته یا بالتوری سبز

 یکی از خانواده های مهم با لتوریی Chreysopidae می باشد و دارای گونه های فراوانی است که گونه Chrysoperla carnea به دلیل قدرت شکارگری بالایی که دارد در تولید انبوه در انسکتاریوم مورد استفاده قرار می گیرد. این حشرات در مرحله لاروی از حشرات آفت تغذیه می کنند . رژیم غذایی آنها به گونه ای است که از خون ( همولنف ) میزبان تغذیه می کنند.

بدن لاروها سوسماری شکل بوده و قسمت قفسه سینه آن متورم است. آرواره های آن داسی شکل و کاملا رشد یافته می باشد

شفیره های این حشره داخل پیله سفید رنگی تشکیل می شوند . شفیره بالتوری تقریبا گرد کرده بود و در شکاف و زیر پوست درختان به سر می برند.

عمر حشره کامل طولانی بوده و حدود 1-3 ماه می باشد که در طی این مدت بسته به گونه بالتوری 600-300 عدد تخم می گذارد.  فعالیت حشره کامل روزانه بوده و همچنین به هنگام غروب و شب هم به پرواز درمی آید ضمن آنکه به طرف نور کشیده می شود.

زمستان گذرانی این حشره به صورت حشره کامل میباشد. این حشره در فصل زمستان به رنگ روشن در آمده و در شکاف و تنه و زیر برگها وشاخه های درختان و علفهای هرز و شیروانهایی منازل و ...  زمستان را سپری می کند .حشرات کامل تخمهای خود را بر روی پارچه ابریشمی و سفید رنگی قرار می دهند. در حالی که تخم هایشان سبز رنگ و بیضوی است. طول بدن حشره کامل 15 میلی متر و بالهای آن بلندتر از طول بدن می باشند یکی از مهمترین خصوصیات این حشره آن است که طول عمر زیادی دارد ضمن آنکه از قدرت پرواز و جابجایی بالایی هم برخوردار است. علاوه بر این تعداد تخم تولید شده و تعداد دفعات تخم ریزی هم زیاد می باشد.

حشره مفید بالتوری سبزحشره مفید بالتوری سبز

برای تکثیر این حشره در انسکتاریوم از روش زیر استفاده می شود :

 برای پرورش لاروها از پتری آزمایشگاهی یا کاسه های کوچک استفاده می کنیم و برای نگهداری حشرات کامل از لوله‌های استوانه ای استفاده می شود که دو طرف آن را با تور مسدود کرده ایم . برای تامین رطوبت محیط زندگی آنها یک تکه اسفنج را آغشته به آب کرده و روی سطح فوقانی آن قرار می دهیم. برای تغذیه حشره کامل از محلول 1 واحد عسل + 2 واحد شکر + 2 واحد مخمر استفاده می کنیم .





  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.