فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

علفکش اکسی فلورفن :

علف­کش سیستمیک از ترکیبات دی­ فنیل­ اترها است

که با دوام طولانی در خاک، طیف وسیعی از علف­های هرز پهن­ برگ و باریک ­برگ را به صورت پس­ رویشی در مزارع پیاز کنترل می­ کند. اکسی­ فلورفن از طریق برگها جذب گیاه می­ شود.

دوام آن در خاک حدود 30 روز است، که طول این مدت به شدت نور، درجه حرارت و نوع خاک بستگی دارد. برای دوام بیشتر این علف­کش، نور کم و دمای پایین لازم است. برای اخذ نتیجه بهتر، اکسی­ فلورفن را در مراحل اولیه رویش علف­های هرز مصرف نمائید. میزان آب برای تهیه محلول اکسی­ فلورفن، 300-500 لیتر در هکتار است. رطوبت خاک برای تاثیر اکسی­ فلورفن لازم است. بنابراین آبیاری به موقع یا باران برای این منظور مورد نیاز خواهد بود.

 

 

نام محصول

 

نوع علف هرز

 

مقدار مصرف

 

زمان مصرف

پیاز

 

انواع گونه ­های پهن­ برگ و باریک ­برگ

 

 

 

  2لیتر در هکتار

 

یک نوبت: زمانی­که علف­های هرز 2-4 برگی باشند

یا دو نوبت: در هر نوبت0.75 لیتر در هکتار به  فاصله 18 روز

 

اکسی فلورفن با نسخه متخصصین گیاهپزشک و فقط در موارد مشروح فوق می­ بایست به کار برده شود.

اکسی فلورفن به غیر از علف­های هرز مزارع پیاز توصیه نمی ­شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.